Egy adott termék elsődleges kihelyezésének (gondola, hűtőpult, stb.) függvényében különböző POS, POP eszközök használhatóak annak függvényében, hogy a használt kommunikációs, tároló, kiemelő, eszközzel vagy önállóan funkcionáló egységgel milyen célt kívánnak megvalósítani.
Másodlagos kihelyezésnél (mely távolabb helyezkedik el az elsődleges kihelyezéstől) célszerű a „kannibalizmusra” figyelni, mivel az elődleges kihelyezésnél a másodlagos kihelyezés hatására kevesebb termék fogyhat, mely a másodlagos kihelyezés megtérülését (ROI) befolyásolhatja.
A kiemelő eszközök esetében nagy jelentősége van az érzékelési különbség küszöbnek.
Egy display sokféle anyagból készülhet. A leggyakrabban használt anyagok a műanyag, fém, fa, üveg, papír és ezek bármilyen kombinációja is lehetséges. A display fajtája és célja alapvetően meghatározza, hogy milyen anyagból készítsük, és minden esetben költséghatékony megoldásokat ajánlunk.
Egy adott termék esetében különböző POS, POP eszközök használhatóak annak függvényében, hogy a használt kommunikációs, tároló, kiemelő, eszközzel vagy önállóan funkcionáló egységgel megkönnyítse a vásárlási folyamatot a különböző eladási csatornákban.
A cél tehát; alapvetően az eszköz kiszolgálási funkciójának fokozása, ezáltal a vásárlási folyamat megkönnyítse. Ezek a funkciók irányulhatnak a kommunikáció előtérbe helyezésére, ill. a kiszolgálási folyamat megkönnyítésére a csatorna specifikus kialakításokkal.